Za zpožděný let peníze zpátky

Kompenzace za zpožděný let i ztracené zavazadlo

Po celém světě se každý den zpozdí okolo 20 tisíc letů. Další zhruba tisícovka je zcela zrušená. Ve většině takových případů mají cestující právo na finanční kompenzaci. Přesto si o ni málokdo řekne. Většina lidí totiž netuší, že je něco podobného možné.

Web Shop Fly ve spolupráci se službou ClaimAir to řeší za vás. Jakmile si koupíte letenku u Web Shop Fly, automaticky se u ní sleduje, jestli nedošlo ke zpoždění nebo zrušení letu. Pokud ano Web Shop Fly a ClaimAir se za vás pustí do vyjednávání s aerolinkou. Vy se o nic nemusíte starat.

Jak ClaimAir funguje?

ClaimAir pracuje na základě tzv. success fee, podobně jako právníci. To znamená, že ClaimAir si z obdržené částky vezme provizi za zajištění náhrady (plus DPH, pokud se počítá). Ale jen a pouze v případě, že pro vás kompenzaci od leteckého dopravce získá. Pokud kompenzaci nezíská, nic neplatíte.

Co musíte pro kompenzaci udělat?

Čísla letů, na které jste u společnosti Web Shop Fly zakoupili letenky, jsou chráněna prostřednictvím služby Claimair.

V případě zpožděného letu máte na kompenzaci nárok. Pokud dřive nebudete Web Shop Fly kontaktovat sami, společnost vás zpětně osloví s nabídkou sjednání příkazní smlouvy s Claimair. ClaimAir vás na základě podepsané elektronické plné moci zastoupí při jednání s aerolinkou. Peníze z kompenzace vám pak převede na účet. Vy musíte jen dodat letenku, rezervaci nebo palubní lístek jako důkaz, že jste letěli.

Jak velkou kompenzaci čekat?

U letů z a do EU provozovaných evropským dopravcem můžete v případě zpoždění, zrušení letu nebo odepření nástupu na palubu získat finanční kompenzaci v rozmezí 250–600 €. I lety mimo EU jsou ovšem chráněné mezinárodními úmluvami a lze kompenzaci získat. Výše kompenzace závisí na délce zpoždění, ale obecně se dá říct, že jakmile přiletíte do cíle víc než o 3 hodiny později, nepustí vás na palubu (ne z vlastního přičinění) nebo vám let zruší 14 dní před odletem a méně, máte nárok na peníze.
Platí se i za ztracené zavazadlo?

Při zpoždění nebo ztrátě zavazadla vám letecká společnost vyplatí maximálně 1 400 €. Počítejte ale s tím, že budete muset doložit letenku, zavazadlový štítek, tzv. Property Irregularity Report (PIR), a účtenky za nezbytné výdaje. Obvyklá částka za kompenzaci se pohybuje okolo 400 €. Čím víc účtenek za výdaje můžete doložit, tím větší kompenzace vás čeká. Ale předkládejte účtenky jen za opravdu základní potřeby. Můžete předložit účtenky za základní oblečení, hygienické potřeby, nabíječky atd. Pokud cestujete na hory, dá se za nezbytné výdaje považovat i půjčovné lyžařského vybavení nebo nákup lyžařského oblečení.

Pokud se vaše zavazadlo zpozdilo, je potřeba nárok na kompenzaci uplatnit nejpozději 21 dní potom, co se vám vrátilo. Pokud se vaše zavazadlo ztratilo a nenajdete se do 21 dní, je oficiálně považované za ztracené a nárok na peněžní kompenzaci můžete až do 2 let od ztráty.

Získá ClaimAir kompenzaci vždy?

Komunikace s aerolinkou probíhá na základě právních principů, a úspěšné vyřízení tedy nejde garantovat, stejně jako nejde garantovat, že vyhrajete soudní spor. Pokud od vás ale ClaimAir obdrží všechny potřebné dokumenty, jeho úspěšnost je okolo 90 %. Jak dlouho trvá celý proces?

Úspěšnost a délka jednání závisí na ochotě aerolinky spolupracovat. V průměru to bývá okolo 12 týdnů. ClaimAir vás o průběžných úspěších v jednání bude informovat na e-mail.

Váš let měl zpoždění, ale letenky jste nekoupili u nás?

Nevadí. Zákaznická podpora vám pomůže i tak a zajistí vám pomoc služby ClaimAir. Kontaktujte nás.

ClaimAir - Podmínky

ClaimAir

Chci zprostředkovat vymáhání případného odškodného, na něž má cestující nárok v letecké dopravě u společností ClaimAir s.r.o. a za tímto účelem souhlasím, aby WEB SHOP FLY a.s. poskytla níže uvedené osobní údaje společnosti ClaimAir s.r.o.

Zprostředkováním služby vymáhání kompenzací v letecké dopravě máte jistotu, že společnost ClaimAir s.r.o. Vás provede procesem tak, abyste se vždy dokázali vypořádat s možnými problémy, které vás při cestování letadlem mohou postihnout za její provizi ve výši 25% z obdržené částky kompenzace.

Souhlasím, aby WEB SHOP FLY a.s. jako správce na dobu neurčitou shromažďovala, uchovávala a zpracovala níže uvedené údaje, a to sama, nebo svým zaměstnancem, nebo smluvním partnerem a tyto poskytla společnosti ClaimAir s.r.o.:

  • Číslo letu (flight number);

  • IATA kód Dopravce (Airline IATA Code);

  • Datum, čas a místo odletu (departure date and time and departure airport IATA Code);

  • Místo příletu (arrival airport IATA Code);

Další informace naleznete v obchodních podmínkách společnosti WEB SHOP FLY a.s. a v obchodních podmínkách společnosti ClaimAir s.r.o.

ClaimBag

Chci zprostředkovat členství programu ClaimBag provozovaného společnosti ClaimAir s.r.o. a za tímto účelem souhlasím, aby WEB SHOP FLY a.s. poskytla níže uvedené osobní údaje společnosti ClaimAir s.r.o.

Členstvím v programu “ClaimBag” máte jistotu, že vám ClaimAir s.r.o. za členský poplatek (aktuálně za 4,99 EUR) zajistí podporu a benefity v případě, kdy dojde ke zpoždění při doručení Vaších zavazadel přepravovaných v zavazadlovým prostoru.

Souhlasím, aby WEB SHOP FLY a.s. jako správce na dobu neurčitou shromažďovala, uchovávala a zpracovala níže uvedené údaje, a to sama, nebo svým zaměstnancem, nebo smluvním partnerem a tyto poskytla společnosti ClaimAir s.r.o.:

  • Číslo letu (flight number);

  • IATA kód Dopravce (Airline IATA Code);

  • Datum, čas a místo odletu (departure date and time and departure airport IATA Code);

  • Místo příletu (arrival airport IATA Code);

Další informace naleznete v obchodních podmínkách společnosti WEB SHOP FLY a.s. a v obchodních podmínkách společnosti ClaimAir s.r.o.


Tagy

žádné tagy

Kategorie